poniedziałek, 20 października 2014

Czekoladowo-cynamonowe bezy

Robiąc ciasto kruche zostały mnie się białka i co tu zrobić z białek jak nie bezę :P Przepis jest naprawdę prosty, choć niektórzy twierdzą inaczej ;)





Cztery białka ubiłam na sztywną pianę z odrobiną soli. Pod koniec ubijania dodałam łyżkę mąki ziemniaczanej i 250g drobnego cukru, łyżka po łyżce. Cukier jest idealnie rozmieszany gdy nie czuć drobinek między palcami. Do tak przygotowanej masy dodajemy łyżeczkę cynamony i 100 g roztopionej czekolady. Delikatnie mieszamy szpatułką pozostawiając " esy floresy". Masę bezową przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia pozostawiając między poszczególnymi bezikami kilku centymetrowe odstępy. Ja robiłam malutkie bezy (nakładałam je łyżeczką do herbaty), jednakże można też zrobić większe. Piec w 120 stopniach C przez 55-75 minut w zależności od wielkości bez.




Wychodzą śliczne i przepyszne. Chrupiące z zewnątrz i (dzięki czekoladzie) ciągnące w środku :) My zjedliśmy na sucho, ale autorka przepisu (mojewypieki.com) proponuje większe, przełożone bitą śmietaną.




Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz