niedziela, 21 września 2014

Sernikowa tarta

Dziś finały Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej i Nasi mają dużą szansę na zwycięstwo :) A żeby oglądanie było jeszcze przyjemniejsze to zroniłam sernikową tartę :)





Spód tarta zrobiłam ze 180 g maślanych ciastek i 40 g roztopionego masła. Składniki umieściłam w malakserze i zmiksowałam do konsystencji mokrego piasku. Tak przygotowaną mieszankę przełożyłam do blachy na tartę i wykleiłam spód oraz boki. Wstawiamy do lodówki.



Masa sernikowa to 250 g sera twarogowego (zmielonego), 250 g mascarpona, 100 ml kremówki, 110 g cukru (ja użyłam cukru pudru), 2 łyżki mąki ziemniaczanej i 3 jajka. Wszystkie składniki umieszczamy w misie miksera i krótko miksujemy, tylko do połączenia składników (Nie napowietrzamy zbytnio sera, gdyż napowietrzony mocno urośnie, a później opadnie). Tak przygotowaną masę (jest dość rzadka) przelewany na wcześniej przygotowany spód. Pieczemy przez 45 minut w 160 stopniach C. Studzimy w uchylonym piekarniku.



W między czasie przygotowujemu ganache czekoladowy. Zagotować 100 ml kremówki, zdjąc z palnika i dodać do niej 120 g pokruszonej czekolady (ja użyłam mieszanki czekolady mlecznej i gorzkiej). Zostawić na kilka minut, po czym wymieszać do połączenia zkładników. Polać nim wierzch tarty, Schłodzić w lodówce.

Smacznego i pozdrawiam!

1 komentarz:

  1. Moze troszke jasniej dziewczynko??!! BO ja tu pieke i ciagle zle robie ; / zly przepis!! nie preferuje!!

    OdpowiedzUsuń