poniedziałek, 27 października 2014

Cake pops

Cake pops-czyli słodkości na patyku ;) Pozostało mi trochę biszkoptu i zastanawiałam się jak go użyć i znalazłam idealne rozwiązanie ;) Cake pops. To trochę jak polska tradycyjna bajaderka, z tą różnicą, że bez alkoholu i na patyku.





Miałam 250 g biszkoptu, który pokruszyłam. Dodałam do niego 50 g roztopionej gorzkiej czekolady, 50 g nutelli i 75 g mascarpona. Całość dokładnie wymieszałam- powstała zbita kula, którą wstawiłam na 30 minut do lodówki. W tym czasie roztopiłam 2 czekolady. Masę wyjęłam z lodówki i w dłoniach uformowałam kuleczki. Niestety nie miałam patyczków do lizaków, więc wzięłam patyczki do szaszłyków, które przepołowiłam. Każdy patyczek odrobinę moczyłam w roztopionej czekoladzie i wbijałam w kulkę ciasta, po czym schłodziłam w lodówce, żeby czekolada zastygła, dzięki czemu patyczek był dobrze przymocowany do kulki. Następnie kulki odlałam czekoladą. 
Wyszły fantastyczne słodkie lizaki- idealne na imprezę. Niestety nie miałam czasu, żeby je ozdobić, ale następnym razem na pewno to zrobię ;)



Pozdrawiam!

1 komentarz: