środa, 26 lutego 2014

Soczyste gruszeczki w szaliku z ciasta francuskiego

Już raz robiłam gruszki gotowane w syropie, jednak czegoś im brakowało, tak więc zmodyfikowałam przepis i spróbowałam jeszcze raz...





Składniki:
- 4 gruszki,
- 400 g cukru,
- 250 ml wody,
- 250 ml wina czerwonego słodkiego,
- laska wanilii,
- ciasto francuskie.

W rondlu zagotować wodę, wino, cukier i rozkrojoną laskę wanilii. Do gotującego syropy wkładamy obrane i pozbawione gniazd nasiennych gruszki (ja gniazda nasienne wygrzebałam za pomocą łyżeczki). Gotujemy do miękkości gruszek. Ugorowane gruszki wyjmujemy z syropu i studzimy. Wystudzone owoce owijamy paskiem ciasta francuskiego i wstawiamy do pieca. Pieczemy do zarumienienia ciasta. Gruszki podajemy ciepłe najlepiej z lodami i pyszną kawką :)



Moje mi bardzo smakowały :) A i goście chwalili.

Pozdrawiam !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz