środa, 5 lutego 2014

Gruszki z czekoladą

Obiecałam że jak wyjdą to podrzucę zdjęcia i przepis więc podrzucam :P

Pyszne, mięciutkie gruszki o aromacie wanilii z czekoladą podawane z lodami waniliowymi. Palce lizać.





Przepis wg Michela Morana lekko modyfikowany przeze mnie:

-4 gruszki
-400 g cukru
-500 ml wody
-laska wanilii
-lody waniliowe
-tabliczka gorzkiej czekolady

W rondlu zagotować wodę z cukrem i rozkrojoną laską wanilii. Do gotującego syropu wkładamy obrane i pozbawione gniazd nasiennych gruszki. Ja ze swoich gruszek gniazda nasienne wygrzebałam przy pomocy łyżeczki ;) Gruszki zanurzone w syropie przykryłam papierem do pieczenia aby na pewno były całe zanurzone. Gotujemy do porządanej miękkości (u mnie po 25 minutach były prawie idealne więc wyłączyłam gaz i zostawiłam gruszki w ciepłym syropie żeby doszły). Ciepłe gruszeczki wykładamy na talerz wraz z dwoma gałkami lodów waniliowych, polewamy roztopioną czekoladą. Można szamać :)



Polecam :) Nie są skomplikowane w przygotowaniu, a pięknie prezentują się na talerzach i robią wrażenie ;)



Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz