środa, 5 listopada 2014

Pączuszki

Dzień wolnego... i co by tu dobrego zrobić ? A że ostatnio kupiliśmy sobie frytkownicę, to pomyślałam o pączkach ;)





Przepis na te małe cudeńka pochodzi z książki "Moje wypieki i desery na każdą okazję" :)

Składniki to 500 g mąki pszennej, 10 g suchych drożdży, 50 g cukru, 3 żółtka, 1 jajko, 3 łyżki oleju, 1 łyżka wódki i sok z 1/2 cytryny. Mąkę należy dokładnie wymieszać z drożdżami, po czy dodać resztę składników i dobrze zagnieść na końcu dodać olej. Z ciasta uformować kulę, włożyć do miski i pozostawić do wyrośnięcia, niech podwoi objętość (około 90 minut). Po tym czasie ciasto rozwałkować na grubość około 1-1,3 cm i wycinać małe kółka (o średnicy około 3 cm), pozostawić do ponownego wyrośnięcia na około 15 minut. Smażyć w rozgrzanym oleju (175 stopni C) do uzyskania złotego koloru. Ważne aby podczas smażenia pączki były całe zanużone w tym celu przycisnęłam je koszykiem.




Połowę pączuszków polukrowałam zgodnie z przepisem, a drugą połowę naszprycowałam dżemem ;)

Są śliczne i pyszne.

Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz